MediaWatch

Stigning i dansk reklameforbrug

Danmark ligger exceptionelt højt i europæisk sammenhæng, når det gælder væksten i reklameforbruget. I 2006 var væksten på 8,8 procent, hvilket distancerer store europæiske nationer som Tyskland og England og placerer Danmark lige i hælene på den voldsomme vækst i Østeuropa. Den europæiske direktør for mediebureauet OMD, Johan Boserup, siger til Børsen Mediemarked, at reklamerne generelt er blevet dyrere, og at de danske medier har været dygtige til at hæve priserne uden at skræmme annoncørerne væk. Han mener dog, at der er en risiko for, at medierne presser citronen for meget. Derfor vil væksten ikke fortsætte i samme tempo, vurderer Johan Boserup.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs