Stigning i dansk reklameforbrug

MediaWatch

Danmark ligger exceptionelt højt i europæisk sammenhæng, når det gælder væksten i reklameforbruget. I 2006 var væksten på 8,8 procent, hvilket distancerer store europæiske nationer som Tyskland og England og placerer Danmark lige i hælene på den voldsomme vækst i Østeuropa. Den europæiske direktør for mediebureauet OMD, Johan Boserup, siger til Børsen Mediemarked, at reklamerne generelt er blevet dyrere, og at de danske medier har været dygtige til at hæve priserne uden at skræmme annoncørerne væk. Han mener dog, at der er en risiko for, at medierne presser citronen for meget. Derfor vil væksten ikke fortsætte i samme tempo, vurderer Johan Boserup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også