MediaWatch

Priser til innovative internetkampagner

Hovedprisen på årets Danish Internet Awards 2007 gik CityMail med kampagnen "Bliv Cityman nu". Prisen blev overrakt torsdag aften på DIA07 i København. Juryens begrundelse, der læstes af Matias Palm-Jensen fra det svenske bureau Farfar, lød: "Vinderen af årets internet awards har formået at gøre opmærksom på sig selv og udnytte internetmediet på bedste vis ved at bruge de virkemidler nettet har og samtidig få netkampagnen til at spille flot sammen med kampagneaktiviteterne på andre medier. Det har givet bonus, ikke kun i rekruttering, men også i opbygningen af kendskabet til Danmarks nye cyklister." I alt 47 kampagner var nominerede blandt 145 kampagneindstillinger af juryens medlemmer. Der blev også uddelt syv andre priser for gode internetbaserede reklamekampagner: Årets Effektpris (søgeord) gik til Flybillet for "Flybillet.dk". Årets Publikumpris gik til Falck for "Førstehjælp". Årets Effektpris (medievalg) gik til Dansk Retursystem for "Dåsens hævn", kampagnesiteprisen gik til Bonnier Publications for I Form Løberuteplanlægger, bannerprisen gik til CityMail for "Bliv Cityman nu", og synergiprisen gik til Danske Bank – for Image viral/brugerinvolvering.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Seneste nyt

Se flere jobs