MetroXpress og Berlingske indgår forlig

MediaWatch

Det Berlingske Officin og MetroXpress har indgået forlig om trafikavisens navn. Dermed er flere års juridiske stridigheder tilendebragt. Det Berlingske Officin registrerede i 1995 navnet 'Metro', som man tidligere har brugt på bl.a. en bagside og en avissektion. Derfor slæbte Det Berlingske Officin MetroXpress i retten, da gratisavisen gjorde sin entre på det danske marked i 2001. I 2002 stævnede MetroXpress så gratisavisen Urban for 8,2 millioner kroner efter Konkurrencestyrelsens afgørelse om, at Det Berlingske Officin havde misbrugt sin dominerende position på markedet ved at dumpe priserne på annoncer. Direktør for MetroXpress bekræfter over Børsen, at de to parter har indgået forlig om begge sager. "En del af aftalen er dog, at vi ikke udtaler os om forligets indhold," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også