MediaWatch

Avischef udråber 24timer som vinder

Mads Dahl Andersen, Søndagsavisens adm. direktør, sætter sine penge på 24timer som vinder af aviskrigen. Berlingske lukker Dato og overfører pengene til Urban, mens Nyhedsavisen drejer nøglen om. Tilbage står JP/Politikens 24timer som en seriøs konkurrent til MetroXpress, Urban og Søndagsavisen, vurderer Andersen i Børsen. Således forudser han, at det første, der kommer til at ske er, at Berlingske erkender, at Nyhedsavisens kamp mod 24timer er tilstrækkelig. Derfor bliver Dato lukket til fordel for Urban. Derudover er han overbevist om, at Nyhedsavisen ikke vil være længe på det danske avismarked. Islændingene er seriøse forretningsfolk. De stiller den nødvendige kapital til rådighed, men hvis ikke de kan se en positiv udvikling i forretningen, lukker de butikken. Mads Dahl Andersen siger, at han er overrasket, hvis Nyhedsavisen eksisterer til jul. Mere sandsynligt er det, at medarbejderne får en lang sommerferie, siger han.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Seneste nyt

Se flere jobs