Avischef udråber 24timer som vinder

MediaWatch

Mads Dahl Andersen, Søndagsavisens adm. direktør, sætter sine penge på 24timer som vinder af aviskrigen. Berlingske lukker Dato og overfører pengene til Urban, mens Nyhedsavisen drejer nøglen om. Tilbage står JP/Politikens 24timer som en seriøs konkurrent til MetroXpress, Urban og Søndagsavisen, vurderer Andersen i Børsen. Således forudser han, at det første, der kommer til at ske er, at Berlingske erkender, at Nyhedsavisens kamp mod 24timer er tilstrækkelig. Derfor bliver Dato lukket til fordel for Urban. Derudover er han overbevist om, at Nyhedsavisen ikke vil være længe på det danske avismarked. Islændingene er seriøse forretningsfolk. De stiller den nødvendige kapital til rådighed, men hvis ikke de kan se en positiv udvikling i forretningen, lukker de butikken. Mads Dahl Andersen siger, at han er overrasket, hvis Nyhedsavisen eksisterer til jul. Mere sandsynligt er det, at medarbejderne får en lang sommerferie, siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også