Annoncører utrygge ved gratisaviser

MediaWatch

75 procent af annoncørerne mener, at de nye gratisaviser er et svagere annoncemedie end de traditionelle aviser. Det viser en analyse som Gallup lavet på vegne af Markedsføring. Kun ni procent af annoncørerne tror samtidig på, at markedet vil blive udvidet med de nye aviser. Nul procent tror, at aviserne vil tage fra andre medier, mens 41 procent tror, at omsætningen skal tages fra eksisterende aviser. Ifølge annoncørerne er det Nyhedsavisen og 24timer, der kæmper om markedet, mens annoncørerne kun har ringe tiltro til Dato. Her vil markant færre indrykke en annonce, ligesom kun 15 procent af annoncørerne tror, at Dato udkommer om et år. 45 procent tror, at 24timer udkommer om et år, mens 47 procent tror, at Nyhedsavisen holder året ud.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også