Mobilannoncer bryder igennem i 2007

MediaWatch

Dobbelt så mange af landets største annoncører vil benytte sig af mobilen som markedsføringskanal i år, viser en ny analyse. Det er analysevirksomheden Tranberg Marketing, der har spurgt 131 af landets 200 største annoncører om deres markedsføringsstrategier i det kommende år. Ifølge undersøgelsen har 25 procent af annoncørerne benyttet sig af mobil markedsføring i 2006, mens 43 procent vil profilere sig over mobilnettet i 2007, skriver Børsen. New Media director Uffe Henriksen i mediabureauet Carat påpeger dog, at stigningen kommer fra et meget lavt niveau. De færreste har en strategi, når det gælder sms. Investeringerne i mobilannoncer udgjorde 50-100 mio. kr. i 2006, siger han og nævner, at onlineannoncering til sammenligning oversteg en milliard kr. sidste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også