Seere vil gerne betale for at være med

MediaWatch

Antallet af tv-programmer, der er afhængige af seernes deltagelse, bliver stadigt større. Seerne er klar til at punge ud for at være med. Tv-stationerne har indstillet sig på, at seerinddragende tv hitter hos danskerne. Underholdningsredaktør på TV2, Gitte Madsen, siger til Jyllands-Posten, at det er en stor svaghed for et tv-format, hvis der ikke følger nogle interaktive funktioner som en sms-afstemning med. Det fungerer som en indtjeningskilde, og samtidig er det med til at etablere et engagement hos seerne, understreger hun. Hanne Danielsen, der er direktør for TV2's nyoprettede afdeling for nye forretningsområder, mener ligesom Gitte Madsen, at der er to ting i det. For det første kan seerne godt lide det, fordi de føler sig taget med og får lov til at bidrage, og samtidig giver sms-afstemningerne gode penge tv-stationerne, siger hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også