Det blev læst i 2008
Overskrifter om Anders Matthesen sælger. Særligt hvis overskriften rummer konflikt og samtidig har tyngde. Det havde MediaWatch mest klikkede overskrift i 2008 i den grad - for den handlede om den svært overvægtige komiker Henrik Bruhn og om hvordan TV 2 havde sagt nej til programmet Comedy Kuren, som Anders Matthesen derefter solgte til SBS.
Også på MediaWatch, der ellers læses flittigt af mediebranchens chefer, storhitter de lettere historier - med enkelte undtagelser, som man vil kunne se af nedenstående top 20 over de mest læste historier i 2008.
1) Anders Matthesen: TV 2 turde ikke Henrik Bruhn
2) Hjortshøj tabte 260.000 seere på gulvet
3) Morten Lund: Usle røvhuller
4) DR stod fast på Gråbøl i sweater
5) En million fulgte TV 2-program
6) Ny top-20: 1,2 mio. faste YouTube brugere
7) TV jalousi gik helt galt
8) Hanne Danielsen stopper på TV 2
9) Berlingske glemte toiletterne(Aprilsnar)
10) X Factor-Martin hitter på YouTube
11) Kronborg skar benene af ny TV 2-bestyrelse
12) Jyske Bank TV: Styrken er svagheden
13) Jan Körner: Heurlin har speciel omgang med sandheden
14) Poul Madsen: Tør øjnene, Morten Lund
15) Knalddygtige og rappe i kæften
16) Lukninger truer dagbladene
17) Klovn - nu som spil
18) Koncern TV: Ekstra Bladet bevidst løgnagtig
19) Radio 100 FM snylter på Nova FM
20) Kira Eggers hyrer topadvokat mod Her & Nu