Nordisk Film har sammen med reklamebureauet Co+Høgh søsat et nyt tv-produktionsselskab kaldet Co+Tv. Selskabet skal udvikle kreativt indhold og tv-formater til tv-stationer i hele Europa, oplyser Nordisk Film. Jacob Houlind, nordisk direktør i Nordisk Film Tv Produktion, glæder sig over samarbejdet med Co+Høgh. "Der er et voksende marked for det der kaldes Advertiser Funded Programming og en tendens til at underholdning og kreative budskaber i stigende grad smelter sammen, derfor har vi været på udkig efter en stærk partner som er aktiv på dette område. Det mener vi, at vi har fundet og vi har store forventninger til samarbejdet omkring Co+Tv," siger Jacob Houlind. Det nye selskab er en konsekvens af et tv- og mediemarked under hastig forandring, hvor reklameblokke er under pres, da seerne i vid udstrækning zapper væk samt at seerne også i stigende grad benytter andre medier til underholdning. "Med Co+Tvs unikke konstellation har vi skabt et innovations- og kompetencehus, der på den ene side har kompetencerne til at forstå og arbejde med brands og annoncører," siger Lars Gjøls-Andersen, der er direktør i Co+Tv.