Mobilselskaber har elendig service

MediaWatch

Den første offentlige test af mobiltelefonselskabernes service er nedslående læsning for forbrugerne. Mobilselskaberne yder over en bred kam en elendig service, viser undersøgelsen, som IT- og Telestyrelsen har udarbejdet i samarbejde med Forbrugerstyrelsen. Resultaterne viser, at ingen selskaber yder en service, der er helt i top. Halvdelen af de 26 selskaber i testen opnår resultater, der kan betegnes som middel, og de ti bedst placerede selskaber opnår kun 3½ ud af 5 mulige point. "For første gang har vi med denne test fået en grundig, uvildig undersøgelse af mobilselskabernes service, og jeg er ikke imponeret. Det må selskaberne kunne gøre bedre nu, hvor de direkte kan se, at de scorer lavt," siger direktør i Forbrugerstyrelsen, Louise Holck. Undersøgelsen har bl.a. kigget på, hvor lang ventetiden er, når man ringer op til mobilselskabet, og hvordan brugervenligheden er på deres hjemmesider.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også