DR lokker med hotte studieværter

MediaWatch

Efter nytår lancerer DR et nyt aktualitetsshow, der skal være med til at lokke seerne tilbage til tv-stationen. En bekostelig relancering af den kriseramte TV-avisen i november har ikke rokket på seertallene. Derfor prøver DR nu at gå nye veje med en mere appetitlig og News York-inspireret nyhedsindpakning med kendte værter som trækplastre. Programchef på DR, Ulrik Skotte, siger til Børsen, at det har været et bevidst valg at gå ud og finde nogle værter med kant og personlighed som seerne føler sig trygge ved. Når aktualitetsprogrammet 'Aftenshowet på DR1' for første gang går i luften den 1. januar vil det være Peter Kjær fra 'Hvem vil være millionær?' og Louise Wolff, der blandt andet er kendt fra P3, der tager imod seerne. De skal danne parløb med den tidligere sportsvært på TV 2, Sisse Fisker, og Mads Steffensen, der er kendt fra P3's 'Mads og Monopolet'.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også