Programchef: DR skal knække kurven

MediaWatch

DR har flere programsatsninger i ærmet udover det nye aftenshow, der sendes fra 1. januar. Det siger DRs programchef Ulrik Skotte i et interview med Børsen. Han ønsker dog ikke på nuværende tidspunkt at løfte sløret for, hvad satsningen bliver. DRs nye aftenshow, der begynder klokken 18 og varer til klokken 19.30 afbrudt af nyheder, skal få seerne til tidligere end i dag at klikke over på DR. DR har fra 2001 til 2006 mistet 9 share point på sin 18.30 nyhedsudsendelse og ligger langt under TV 2s 19-udsendelse. Og den kurve skal knækkes, siger Ulrik Skotte. "Vi har et internt mål om, at vi skal over 25 share points klokken 18, og det skal stige løbende," siger han. Allerede efter en måned mener Skatte, at man på seertallene kan se, om det går den rigtige vej.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også