Borsen.dk har flest trofaste brugere

MediaWatch

Der er både ris og ros til dagbladenes seneste erhvervssatsninger på nettet, business.dk, epn.dk og borsen.dk. Det er webmagasinet eJour udgivet af Danmarks Journalisthøjskole, der har set nærmere på de nye satsninger. "Man har på fornemmelsen, at en eller anden har vendt de tre store erhvervsaviser på hovedet og slået dem tålmodigt og længe med flad hånd i bunden. Klask, klask, klask! Og så, splat!, kom den store satsning på nettet væltende ud over skærmen som ketchup fra en nyåbnet flaske Heinz," hedder det i anmeldelsen. Om epn.dk kan man læse, at historierne generelt er "kortere og knapt så varierede" som på business.dk, hvilket "ikke nødvendigvis er til skade" på en travl arbejdsdag. Om business.dk heddet det, at sitet ihærdigt forsøger "at skabe et eget redaktionelt miljø med kloge ord fra udvalgte kommentatorer med Mads Øvlisen som galionsfigur og med en væsentlig egenproduktion af nyheder fra redaktionens egne folk. Det hele pakket ind i et vældigt cool, men også lidt overgjort design." Der er af naturlige årsager ingen anmeldelse af det nye borsen.dk, der først fredag middag går i luften med nyt design og tv-klip i samarbejde med TV 2 News. Men om det gamle site hedder det, at "den vinder på overskuelighed og datatæthed, når det gælder aktiemarkedet og finansnyheder". Business.dk og epn.dk formåede på blot en uge at få flere brugere end på borsen.dk, men det skyldes alene, at moderaviserne linker læserne videre til de nye sites, mener eJour. Ser man på antallet af trofaste læsere vinder borsen.dk. Samme læser klikker i snit fem gange på borsen.dk om ugen, mens hver unik besøgende gæster epn.dk og business.dk gennemsnitlig to gange om ugen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også