87.000 ønsker ikke gratisaviser

MediaWatch

Forbrugerrådet har nu solgt over 87.000 klistermærker med "Ingen Gratisaviser Tak". Det er godt 15.000 flere end for to uger siden. Og mere end ti gange så mange, som Forbrugerrådet havde forventet. Den store interesse for klistermærkerne har fået Forbrugerrådet til at gå til politikerne med et krav om, at der kommer et politisk indgreb, der tvinger gratisaviserne til at respektere klistermærket. Derudover er der nedsat en gruppe, der arbejder på at finde en løsningsmodel, så man eksempelvis godt kan sige nej til gratisaviser, men fortsat modtage sin lokalavis. I den forbindelse appellerer Forbrugerrådet på sin hjemmeside til borgerne til at komme med deres forslag til, hvordan problemet med grtisaviser løses.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også