Business.dk tager kampen op

MediaWatch

Med den nye erhvervsportal business.dk har Berlingske Tidende taget kampen om online-læserne op med Børsen og Jyllands-Posten. En ny og mere selvstændig version af business.dk med fokus på solohistorier og brugerinddragelse bliver skudt i gang onsdag. Og den skal prøve at kapre læsere fra Jyllands-Postens epn.dk og borsen.dk. Med direkte links fra både Ekstra Bladets og Jyllands-Postens hjemmesider lykkedes det at få mere end 255.000 unikke brugere på epn.dk i den første uge. Til sammenligning har borsen.dk godt 190.000 brugere. Det vil business.dk nu overgå. Derfor har Berlingske Tidende ifølge dem selv pumpet et tocifret millioninvestering i projektet. "Børsen og epn er vores primære konkurrenter, men vi vil adskille os fra dem ved at lave vores egne historier, og vi mener, vi har bedre journalister. Vi vil også ramme lidt bredere og køre langt flere solo-sager," siger direktør og redaktør for nye medier hos Berlingske Tidende, Gregers Wedell-Wedellsborg. Når vi når 2009, skal business.dk være størst, lyder målsætningen. Erhvervsportalen vil blandt andet prøve at skille sig ud ved at have et stort antal gæsteskribenter fra erhvervslivets top. 24 nye kommentatorer bliver det til. Den mest prominente er den tidligere mangeårig topchef i Novo Nordisk Mads Øvlisen, der får en fast klumme på det nye website.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også