Montgomery: Dato er ingen døgnflue

MediaWatch

Der bliver ikke tale om at sælge nogen af de danske aviser eller at lukke gratisavisen Dato, siger Berlingske-ejeren David Montgomery. Montgomery gæstede søndag Dansk Journalistforbunds fagfestival i Nyborg. Her spurgte Børsens Nyhedstjeneste, hvor lang tid Dato med den mindste læserskare og uden de store annonceindtægter i forhold til de øvrige tre gratisaviser kan overleve. Montgomerys svar var, at Dato ifølge hans oplysninger har flere læsere og annoncer end de andre, og at avisen lander i læsernes entreer hver morgen. Det strider imidlertid mod en Megafon-undersøgelse forleden, der konkluderede, at blot fem procent af læserne ville vælge Dato, mens Nyhedsavisen og 24timer scorede langt højere læsertal, skriver Børsen. David Montgomery og selskabet Mecom overtog norske Orkla Media i juni. Med et køb på 970 mio. kr. blev Montgomery arbejdsgiver for ansatte på danske medier som Berlingske Tidende, B.T.,Weekendavisen, Urban – og senere Dato.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også