Rekordstor turismesatsning på MTV-show
MTV-showet i aften beskæftiger 25 ansatte i Wonderful Copenhagen. Her har man med 16 mio. kr. foretaget den største investering nogensinde. Turismeomsætningen i forbindelse med arrangementet ventes at blive 90 mio. kr., oplyser Peter Rømer Hansen, udviklingsdirektør i Wonderful Copenhagen (WoCo). Herudover vil der være en medieværdi - omtale i internationale medier - på et trecifret millionbeløb i forhold til, hvad det ville koste at reklamere for København i tv og trykte medier, siger Peter Rømer Hansen til Jyllands-Posten. Det kostede otte mio. kr. at få arrangementet til København, mens de øvrige otte mio. kr. er rejst ved hjælp af Kulturministeriet, sponsorer og egne midler, fortæller han. I øjeblikket arbejder 25 WoCo-ansatte med MTV-showet. Heraf har seks af dem beskæftiget sig udelukkende med arrangementet i et helt år. Investeringen er blevet brugt på at markedsføre Copenhagen Music Week med annoncer i skandinaviske medier, i Jylland og en reklamekampagne i samarbejde med bl.a. DSB og Metroxpress. For WoCo er MTV-satsningen er langt større end det internationale Melodi Grand Prix i København i 2001. Derfor håber Peter Rømer Hansen, at en international tv-måling om tre uger viser, at showet langt overgår Kronprinsparrets bryllup, hvor 180 mio. seere fulgte begivenheden på verdensplan.