Rekordstor turismesatsning på MTV-show

MediaWatch

MTV-showet i aften beskæftiger 25 ansatte i Wonderful Copenhagen. Her har man med 16 mio. kr. foretaget den største investering nogensinde. Turismeomsætningen i forbindelse med arrangementet ventes at blive 90 mio. kr., oplyser Peter Rømer Hansen, udviklingsdirektør i Wonderful Copenhagen (WoCo). Herudover vil der være en medieværdi - omtale i internationale medier - på et trecifret millionbeløb i forhold til, hvad det ville koste at reklamere for København i tv og trykte medier, siger Peter Rømer Hansen til Jyllands-Posten. Det kostede otte mio. kr. at få arrangementet til København, mens de øvrige otte mio. kr. er rejst ved hjælp af Kulturministeriet, sponsorer og egne midler, fortæller han. I øjeblikket arbejder 25 WoCo-ansatte med MTV-showet. Heraf har seks af dem beskæftiget sig udelukkende med arrangementet i et helt år. Investeringen er blevet brugt på at markedsføre Copenhagen Music Week med annoncer i skandinaviske medier, i Jylland og en reklamekampagne i samarbejde med bl.a. DSB og Metroxpress. For WoCo er MTV-satsningen er langt større end det internationale Melodi Grand Prix i København i 2001. Derfor håber Peter Rømer Hansen, at en international tv-måling om tre uger viser, at showet langt overgår Kronprinsparrets bryllup, hvor 180 mio. seere fulgte begivenheden på verdensplan.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også