Telia på fremmarch i Danmark

MediaWatch

Selv om TeliaSonera har færre kunder i Danmark, tjener telekoncernen flere penge end tidligere. Telias driftsoverskud i Danmark endte i årets ni første måneder på 344 mio. svenske kr. mod et minus i samme tidsrum sidste år på 226 mio. kr. Fremgang skyldes bl.a. flere bredbåndskunder og synergigevinster fra opkøbet af mobilselskabet Orange, skriver TeliaSonera i sit kvartalsregnskab. Totalt er Telias danske kundebase faldet i 2006, fordi antallet af mobilabonnenter er gået ned med 24.000, ligesom selskabet har færre kunder indenfor fastnet-telefoni. I tiden fremover vil Telia satse på "højværdi-kunder" i Danmark, mens man vil blande sig mindre i kampen om det, man kunne kalde "Telmore-segmentet". Selskabet vil desuden fortsætte med at sætte fokus på besparelser. Omkring 100 fuldtidsstillinger ventes således at blive nedlagt i løbet af det kommende år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også