Bredbåndskunder har tillid til elselskaber

MediaWatch

Ifølge en ny undersøgelse fra Wilke foretrækker en overraskende stor del af danskerne elselskaberne som leverandør af 'triple play' pakker. Således ville 27 procent af de adspurgte foretrække deres lokale elselskab som leverandør af internet, telefoni og tv over den samme bredbåndsforbindelse, viser analysefirmaet Wilkes analyse af det danske marked for fiberløsninger. TDC nyder tillid blandt 32 procent af bredbåndskunderne, mens kun få adspurgte ville vælge selskaber som f.eks. Stofa, Telia, TV 2 og Sonofon. "At forbrugerne udtrykker stor tillid til el-selskaberne antyder, at de har en stærk position på markedet, som de med fordel kunne bruge ved at gøre sig selv mere synlige i konkukrrencen med blandt andet teleselskaberne," siger seniorkonsulent i Wilke, Kris Østergaard. Men det kræver naturligvis, at de leverer samme tryghed og stabilitet, som kunderne oplever med elektricitet, pointerer han. Flertallet af dem, der peger på elselskaberne, er mænd i aldersgruppen 20-40 år - en gruppe som i de fleste tilfælde er familiernes beslutningstagere i sager om it- og elektronik. Over en tredjedel af de adspurgte er klar til at springe på en 100 Mbit-løsning som det første - en båndbredde som selv store familier med online-spilleglade teenagere og flere tv-apparater med digitale tilslutninger vil få mere end svært ved at udfylde. 43 procent af gruppen 20-29 år kunne ikke forestille sig en triple play-pakke med mindre end 100 Mbit. Lige under 20 procent ville vælge en 20 Mbit-løsning, som er maksimumhastigheden for en bredbåndsløsning fra TDC.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også