Derfor er vi vilde med dans

MediaWatch

TV 2s program 'Vild med dans' er den perfekte underholdningscocktail, siger Johannes Nørregaard, institutleder på Syddansk Universitet. Johannes Nørregaard fra institut for Litteratur, Kultur og Medier, siger til Nyhedsavisen, at alle de rigtige ingredienser er til stede i programmet: kendte, musik, farver, elegance, lidt erotik, konkurrence og drama. Programmet bliver endnu mere attraktivt af, at de kendte optræder i uvante roller, og at seerne er med til at besluttet, om de skal ud eller blive i programmet. Medieforsker ved Aalborg Universitet Gunhild Agger siger til avisen, at vores medieforbrug går to veje - på den ene side individualiserer vi os med netradio og net-tv, mens vi på den stadig side stadig gerne vil samles om "fælles-fjernsyn". Det er hyggeligt at vide, at andre ser det samme som en selv, og så er der noget national identitet i det. Vi samles som nation om noget, der er 'vores', siger hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også