Medieinvesteringer i rekordvækst

MediaWatch

Landets mediehuse har tryk på kedlerne og investerer samlet for mere end 1 mia. kr. i 2006. Ifølge Jyllands-Posten er der flere forklaringer på den udtalte investeringslyst i nye projekter og modernisering af produktionsapparatet: - Højkonjunkturen giver større annonceindtægter, der forbedrer medieselskabernes økonomi og råderum. - Internettet er for alvor begyndt at rykke som annoncemedie, og investeringer i cyber-satsninger forekommer derfor naturlige. - Et stærkt forandrede konkurrencebillede tvinger mediehusene til at reagere med investeringer. Blandt de største investorer i mediesektoren finder man JP/Politikens Hus og Det Berlingske Officin, der i indeværende år anslår at investere for 200-250 mio. kr. hver.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også