Cosmopolitan brager igennem

MediaWatch

Den danske udgave af kvindemagasinet Cosmopolitan overgår alle forventninger, men stjæler primært læsere fra sit søsterblad Woman. Både Woman og Cosmopolitan udgives af forlaget Benjamin, som jubler over, at premiereudgaven blev solgt i 80.500 eksemplarer, ligesom man på rekordtid har fået 11.000 abonnenter til det legendariske amerikanske magasin. Men Cosmopolitans succes har foreløbig ikke ramt konkurrenterne Aller og Egmont negativt, skriver Børsen. Faktisk har Cosmopolitans direkte rivaler Bazar (Aller) og Eurowoman (Egmont) oplevet svag fremgang, siden Benjamin sendte "Cosmo" i opløb. Både Aller og Egmont siger, den nye konkurrent har skærpet interessen for kvindemagasiner, og begge peger på Benjamins eget Woman som Cosmopolitans mest oplagte rival.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også