Nyhedsbureau skal hedde DNY

MediaWatch

Nyhedsavisen satser stadig på at finde eksterne kunder til sit nyhedsbureau, der kommer til at hedde Dansk Nyhedsbureau - forkortet DNY. Forretningspotentialet for DNY er skrumpet de seneste uger, hvor både DR og Metroxpress har fornyet deres Ritzau-abonnementer, der ellers var sagt op. Men Nyhedsavisens chefredaktør David Trads siger til Børsen, at bureauet allerede har fået eksterne kunder, og man forhandler i øjeblikket med både tv-stationer, landsdækkende dagblade, store magasiner og helt små medier. DNY får omkring 40 skrivende medarbejdere, der skal beskæftige sig med stofområderne indland, udland, politik, sport og kultur. Nyhedsproduktionen bliver mindre og mere målrettet end Ritzaus, for ifølge David Trads er Ritzaus problem netop "overproduktion og manglende redigering". DNY bliver desuden billigere end konkurrenten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også