Langt flere læser 24timer end Dato

MediaWatch

Kampen mellem de to gratisaviser 24timer og Dato falder stadig ud til fordel for JP/Politikens 24timer. De første læsertal fra Gallup viser, at over dobbelt så mange modtagere af aviserne læser 24timer end Berlingskes Dato. Dato har 155.000 læsere på landsplan, mens 24timer kan samle 387.000 læsere. Selvom adm. dir. for 24timer, Torsten Bjerre Rasmussen, er godt tilfreds med tallene, er der stadig lang vej op til de lovede 700.000 læsere på landsplan. "I de områder, hvor distributionen er helt på plads, nærmer vi os 1,5 læser pr. eksemplar," siger Bjerre Rasmussen til Børsen. Han indrømmer dog, at 24timer har for få læsere på Sjælland. De to gratis husstandsomdelte aviser kom ind ad brevsprækkerne for første gang for en måned siden, og først i fredags lykkedes det JP/Politikens Hus at få de lovede 500.000 eksemplarer uddelt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også