Fremgang for mobilt tv
Danskerne tager i stigende grad mobilt tv til sig. Sport og erotik er drivende kræfter, oplyser teleselskabet 3. 3G-selskabet er de foreløbig eneste, der tilbyder tv-klip på mobiltelefonen. 3 vil dog ikke ud med tal for, hvor mange af deres 150.000 kunder, der bruger tv-muligheden. "Det kommer ikke vores konkurrenter ved. Så vi vil kun sige, at 70 pct. af vores kunder bruger 3G-tjenester - f.eks. mobil-tv," siger PR Manager hos 3, Stine Green Paulsen, til Mediawatch. Der er derfor tale om noget af en stramning, når Industriens Dagblad - Idag fredag skriver, at "100.000 danskere ser tv på mobilen". For det forudsætter, at alle de 3-kunder, der bruger 3G-tjenester som internetsurfing og musikdownload, benytter muligheden for at se tv på deres mobil. Men det ligger fast, at mobil-tv er et marked i bevægelse. 3 oplyser, at selskabet især oplever efterspørgsel på sportsklip og erotik - selv om 3 slet ikke reklamerer for de erotiske klip. TDC tester i øjeblikket mobil-tv i deres 3G-netværk, men markedschef Morten Sørensen siger til Idag, at lanceringen ikke ligger "lige rundt om hjørnet".