Fremgang for mobilt tv

MediaWatch

Danskerne tager i stigende grad mobilt tv til sig. Sport og erotik er drivende kræfter, oplyser teleselskabet 3. 3G-selskabet er de foreløbig eneste, der tilbyder tv-klip på mobiltelefonen. 3 vil dog ikke ud med tal for, hvor mange af deres 150.000 kunder, der bruger tv-muligheden. "Det kommer ikke vores konkurrenter ved. Så vi vil kun sige, at 70 pct. af vores kunder bruger 3G-tjenester - f.eks. mobil-tv," siger PR Manager hos 3, Stine Green Paulsen, til Mediawatch. Der er derfor tale om noget af en stramning, når Industriens Dagblad - Idag fredag skriver, at "100.000 danskere ser tv på mobilen". For det forudsætter, at alle de 3-kunder, der bruger 3G-tjenester som internetsurfing og musikdownload, benytter muligheden for at se tv på deres mobil. Men det ligger fast, at mobil-tv er et marked i bevægelse. 3 oplyser, at selskabet især oplever efterspørgsel på sportsklip og erotik - selv om 3 slet ikke reklamerer for de erotiske klip. TDC tester i øjeblikket mobil-tv i deres 3G-netværk, men markedschef Morten Sørensen siger til Idag, at lanceringen ikke ligger "lige rundt om hjørnet".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også