YouTube i aftale med Warner Music

MediaWatch

Videodelingstjenesten YouTube har indgået en opsigtsvækkende aftale med Warner Music, som giver brugerne adgang til musikvideoer. Aftalen betyder, at brugerne af YouTube frit kan anvende videoer og interviews med stjerner som f.eks. Madonna, mod at YouTube reklamerer for Warner Music. Begge selskaber betegner aftalen som "en stor landvinding", skriver BBC. Det er ikke mere end få dage siden, at et andet pladeselskab Universal Music truede med en retssag mod YouTube, fordi brugerne ikke kun deler deres egne private optagelser men også udveksler kommercielle musikvideoer. Ifølge Reuters har YouTube også lanceret en talentkonkurrence sammen med bl.a. tv-stationen ABC for at finde de bedste "ikke-opdagede bands". Frem til 18. oktober kan bands, der ønsker sig en pladskontrakt, lægge musik ind på videodelingstjenesten, hvorefter brugerne stemmer om, hvem, der er bedst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også