Berlingske: Nyhedsavisens strategi slår fejl

MediaWatch

Berlingske Tidende ser Nyhedsavisen og Børsen som sine to værste konkurrenter i den kommende aviskrig. Ifølge Berlingskes chefredaktør Niels Lunde forsøger Nyhedsavisen at kopiere Berlingske Tidende, både hvad angår format, farver og journalistisk koncept. Avisens strategi vil dog ikke lykkes, siger Niels Lunde til Børsen. Han påpeger, at Nyhedsavisen både går efter Berlingske Tidendes attraktive læserskare, og samtidig vil de være et bredt medie - TV 2 på tryk. Men man kan ikke både ramme bredt og samtidig knytte en bestemt målgruppe til sig, siger Niels Lunde. Han mener derfor, at Berlingske står stærk forud for aviskrigen, der for alvor går i gang, når Nyhedsavisen kommer på gaden fredag den 6. oktober. Også skiftet til tabloidformat er gået godt, lyder meldingen fra avisen. Ifølge adm. direktør Peter Lindegaard tager Berlingske Tidende i øjeblikket markedsdele fra konkurrenterne. Han understreger dog, at skiftet til tabloidformat ikke af sig selv giver flere læsere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også