Svært at løbe eftermiddagsavis i gang

MediaWatch

MetroXpress' eftermiddagsudgave skal skille sig mere ud fra morgenudgaven, medgiver koncernens adm. direktør Søren Riis. I et interview med Børsen erkender han, at det ikke er let at løbe en eftermiddagsavis i gang. Blandt andet har MetroXpress måttet bruge 15-20 pct. flere uddelere, end man havde regnet med. Desuden har det været et problem, at halvdelen af uddelerne er udlændinge, der ikke har kunnet forklare folk, at der er tale om en helt ny avis og ikke den morgenudgave, som de allerede har læst. Søren Riis mener derfor, at eftermiddagsudgaven skal skille sig langt mere ud fra morgenudgaven – være mere tabloid og f.eks. turde sætte en ulykke på forsiden, hvis det er formiddagens store historie. Riis ønsker ikke at afsløre, hvor store ekstraudgifterne til eftermiddagsudgaven har været foreløbigt og siger, at der også på annoncefronten er store udfordringer, fordi der blandt annoncører er ved at være en vis "gratisavislede."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også