24timer på vej med læsertal

MediaWatch

24timer erkender problemer med distributionen, men avisen afviser, at reklamesalget giver anledning til bekymring. "Ja, der har været svære vanskeligheder, men 90 procent af de 450.000 trykte aviser kommer ud, enten via husstandsomdeling eller gadeomdeling," sagde Henrik Børjesson, annoncedirektør på 24Timer, på et avisseminar arrangeret af Mediaedge:cia. Markedet har noteret sig, at 24timer og konkurrenten Dato nærmest er støvsuget for betalte annoncer, mens der er rigeligt med egne annoncer. "Salget af rubrik- og regionalannoncer i vore fire regionale udgaver går godt, men de nationale annoncører afventer tydeligvis dokumentation," siger han.. Henrik Børjesson erkender også, at det er et problem, at markedet skal frem til den 1. juni 2007, før der forligger rigtigt valide læsertal for gratisaviserne. "Vi skal bruge nogle læsertal snarest. Derfor er vi den 25. september klar med friske læsertal, vi selv har fået produceret, men som er udarbejdet, som Gallup vil gøre det," siger annoncedirektøren. "Vi vil levere dokumentation kort tid efter vores lancering," oplyser direktør Morten Nissen Nielsen, Nyhedsavisen, til MediaWatch. Målet hos 24timer er nogenlunde det samme som hos Dato, nemlig 750.000 daglige læsere eller i snit 1,5 læser pr. eksemplar. Hos Nyhedsavisen er målet højere, men man garaterer to læsere pr. eksemplar. På 24timer forventer Henrik Børjesson, at kategorien husstandsomdelte gratisaviser når op på 500 millioner kr. i årlig omsætning om nogle år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også