Blikket er rettet mod Nynne

MediaWatch

Mediemarkedet håber, at tv-serien "Nynne" er sjov og seværdig og kan skabe bevægelse i tv-markedet. I aften har TV3 premiere på komedieserien i 13 afsnit om den uheldige singlepige, Nynne. Den juridiske konflikt omkring serien har påkaldt sig opmærksomhed, men tv-branchens egentlige interesse går mere i retning af, om serien er så velproduceret, velskrevet og sjov, at den har seertække. Flere mediabureauer forventer nemlig, at "Nynne" kan tilføre forandring til et yderst stabilt tv-marked, hvor TV 2 år for år øger sin kommercielle share, efterhånden som nye TV 2 knobskydninger sendes i luften. På Mediacom forudser man med en vis tilfredshed, at TV 2-kanalerne sandsynligvis mødes af mere konkurrence i efteråret. "Vi tror, at dette efterår bliver mere interessant. "Nynne" serien kan godt gå hen og blive en gedigen succes for TV3 - næppe et seerniveau som DR1's eller TV 2's dramaserier - men mindre kan også gøre det," siger TV Director Finn Kristensen, Mediacom. OMD imødeser en situation, hvor Viasat - og SBS-kanalerne - formår at slå en bule i TV 2-gruppens høje seerandel. "Viasat er kommet fornuftig fra start på sæsonen. Det er bestemt ikke utænkeligt, at TV3-kanalerne vil kunne fravriste TV 2 nogle markedsandele," siger Trading Director Claes Bragaard, OMD. Tv Planner Michael Jensen hos Mediaedge:cia tror også, at TV3 kan overraske. Bliver Nynne en seermagnet, og lykkes det at revitalisere Robinson, kan Viasat muligvis vinde seerandele fra konkurrenterne, skriver han i bureauets nyhedsbrev. TV3 ønsker hverken at kommentere markedets eller egne forventninger til seertal og shares.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også