Blikket er rettet mod Nynne
Mediemarkedet håber, at tv-serien "Nynne" er sjov og seværdig og kan skabe bevægelse i tv-markedet. I aften har TV3 premiere på komedieserien i 13 afsnit om den uheldige singlepige, Nynne. Den juridiske konflikt omkring serien har påkaldt sig opmærksomhed, men tv-branchens egentlige interesse går mere i retning af, om serien er så velproduceret, velskrevet og sjov, at den har seertække. Flere mediabureauer forventer nemlig, at "Nynne" kan tilføre forandring til et yderst stabilt tv-marked, hvor TV 2 år for år øger sin kommercielle share, efterhånden som nye TV 2 knobskydninger sendes i luften. På Mediacom forudser man med en vis tilfredshed, at TV 2-kanalerne sandsynligvis mødes af mere konkurrence i efteråret. "Vi tror, at dette efterår bliver mere interessant. "Nynne" serien kan godt gå hen og blive en gedigen succes for TV3 - næppe et seerniveau som DR1's eller TV 2's dramaserier - men mindre kan også gøre det," siger TV Director Finn Kristensen, Mediacom. OMD imødeser en situation, hvor Viasat - og SBS-kanalerne - formår at slå en bule i TV 2-gruppens høje seerandel. "Viasat er kommet fornuftig fra start på sæsonen. Det er bestemt ikke utænkeligt, at TV3-kanalerne vil kunne fravriste TV 2 nogle markedsandele," siger Trading Director Claes Bragaard, OMD. Tv Planner Michael Jensen hos Mediaedge:cia tror også, at TV3 kan overraske. Bliver Nynne en seermagnet, og lykkes det at revitalisere Robinson, kan Viasat muligvis vinde seerandele fra konkurrenterne, skriver han i bureauets nyhedsbrev. TV3 ønsker hverken at kommentere markedets eller egne forventninger til seertal og shares.