COOP åbner musikbutik på nettet

MediaWatch

Supermarkedskæmpen COOP går nu ind i kampen om salg af musik på nettet gennem et samarbejde med TDC. Telekoncernen skal levere 650.000 musiknumre til 'Musikhylden' som COOPs online-musikbutik kommer til at hedde. Hylden hænges op på COOP-netstederne kvickly.dk og NETtorvet. TDC er i forvejen en af landets største mp3-musikforhandlere, og tanken er, at TDC Musik og Musikhylden skal supplere hinanden. 60 procent af kunderne på NETtorvet er således over 30 år gamle. På TDC Musik er 51 procent af kunderne under 30 år. "Markedet flytter sig mod digital musik. Fra 2004 til 2005 steg vores salg af mp3-afspillere med 50 procent, og den samme stigning ser ud til at gentage sig i år. Derfor er det naturligt, at vi også vil tilbyde musikken, der hører til. Desuden vil vi gerne tiltrække yngre kunder til vores nethandel," siger Annette Falberg, internetchef i Coop Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også