Dato og 24timer døjer med dårlig distribution

MediaWatch

Distributionen af gratisaviserne Dato og 24timer er elendig, viser en undersøgelse, som mediebureauet OMD har lavet sammen med Wilke. 500 danskere er blevet spurgt, om de får aviserne, og af dem svarer lidt under halvdelen, at de har modtaget 24timer inden for de seneste uger, mens kun 27 procent har modtaget et eksemplar af Dato. De 500 danskere bor ellers alle i de områder, som Det Berlingske Officin og JP/Politikens Hus har sagt, at de vil dække. Adm. direktør i OMD, Thomas Bertelsen, siger til Børsen, at dækningen er alt for dårlig i forhold til det, som koncernerne har meldt ud fra starten, hvilket svækker troværdigheden. Ifølge Børsens oplysninger blev Dato den 8. september kun uddelt i 263.000 eksemplarer. Den oprindeligt ønskede omdeling var ellers 427.000 eksemplarer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også