Bureauer: TV 2 får tiltrængt modstand

MediaWatch

Mediabureauer ser gerne, at TV 2 får regulær modstand i efteråret, og muligheden er til stede. På Mediacom forudser man med en vis tilfredshed, at TV 2-kanalerne sandsynligvis mødes af mere konkurrence i efteråret. "Vi tror, at dette efterår bliver mere interessant, og det skyldes Viasat. "Nynne" serien kan godt gå hen og blive en gedigen succes for TV3 - næppe et seerniveau som DR1's eller TV 2's dramaserier - men mindre kan også gøre det," siger TV Director Finn Kristensen og referer til, at blot ét programelement på TV3 med et pænt seertal på 350.000-450.000 let påvirker hele Viasats ugeshare. Mediacom finder desuden, at TV3 står med flere rimelig bud i programplanen. Det gælder især de seks Champions League kampe på 3+, hvor FCK dyster mod europæiske tophold. OMD imødeser også en situation, hvor Viasat og SBS-kanalerne formår at slå en bule i TV 2-gruppens høje seerandel. "I et marked, hvor vi må forvente et vist pres på tv-stationernes inventory, specielt i oktober og november, vil det alt andet lige være mest gavnligt for markedet som helhed, hvis Viasat og SBS vil kunne styrke deres position," siger Trading Director Claes Braagaard, OMD, til MediaWatch, og uddyber: "Viasat er kommet fornuftig fra start på sæsonen. Det er bestemt ikke utænkeligt, at TV3-kanalerne vil kunne fravriste TV 2 nogle markedsandele," siger Claes Bragaard. Han er derimod lidt bekymret for SBS-kanalerne, der på nuværende tidspunkt er en smule efter sidste år. Braagaard frygter således, at Viasats vækst primært vil komme fra SBS, og set ud fra markedets synspunkt vil det ikke være en ønskværdig situation.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også