Stor tilbagegang for ugeblade

MediaWatch

Danskere gider ikke længere bruge tid på at læse ugeblade. Salget for stort set samtlige ugeblade er gået ned i årets seks første måneder. Det viser nye tal fra Dansk Oplagskontrol. Kun Ude og Hjemme samt Ugebladet Søndag fik i gennemsnit et par tusinde flere læsere om ugen i det første halvår. Medieforsker ved Århus Universitet Karen Klitgaard Povlsen siger til Berlingske, at faldet ikke er overraskende, da mange af billedugebladenes læsere nu kan finde oplysninger om de kendte på nettet. Hun understreger, at det hovedsagligt er teenagere og unge, der foretrækker at læse om deres idoler og de kendte på internettet frem for i ugebladene. Karen Klitgaard Povlsen forudser, at nedturen vil fortsætte for ugeblade som for eksempel Femina, Hjemmet, Billed Bladet samt Se og Hør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også