Nyhedsavisen afslører journalisternes holdninger

MediaWatch

Nyhedsavisen satser hårdt på blogs, og alle avisens journalister skal både skrive nyheder og blogge på sitet. Nyhedsavisen er gået online mange uger før, selve avisen udkommer for at sikre sig en stemme i den stadig mere intensive mediekrig. Fire redaktionelle medarbejdere er i fuld gang med at blogge på avisen.dk, især om deres arbejde med at forberede avisens lancering den 6. oktober. En af bloggerne er chefredaktør David Trads, der har anlagt et tårnhøjt ambitionsniveau for avisens online tilstedeværelse. "Det er et totalt brud med alle traditioner i dansk presse, at man kan læse, hvad journalisterne mener om alle slags emner, hvad enten det er stofområdet, de normalt skriver om eller deres hobby," siger redaktionschef Kristoffer Gravgaard, Nyhedsavisen, til MediaWatch. Nyhedsavisens online-historier og journalisternes blogs vil optræde sammen på avisens site, men hvordan det løses rent praktisk, vil redaktionschefen ikke ud med af konkurrencehensyn. Kristoffer Gravgaard siger, at Nyhedsavisen kun tør satse på blogs ved at stille ekstra høje krav til journalistikken i avis og på nettet. "Det er vigtigt, at vores journalistik ikke kan angribes, selvom journalisten har personlige holdninger, der kommer til udtryk i hans eller hendes blog," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også