25.000 siger nej til gratisaviser

MediaWatch

Forbrugerrådets salg af klistermærker med "Ingen gratisaviser tak" har nu rundet 25.000. Faktisk er efterspørgsel på klistermærkerne så stor, at Forbrugerrådet overhovedet ikke kan følge med. Ventetiden har således i en periode ligget på helt op til to uger. Derfor opfordrer Forbrugerrådet til, at man samler venner, familie og naboer på samme ordre. Til gengæld er prisen sat ned, så man nu kan købe 10 klistermærker for 30 kroner. Efter at Forbrugerrådets blad Tænk lancerede klistermærkerne i begyndelsen af august, er der tegn på, at der arbejdes for en officiel ordning. Søndagsavisen har således foreslået, at udgiverne går sammen om at give forbrugerne mulighed for at fravælge gratisaviserne - det samme har Post Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også