TV 2-redaktør ærgrer sig over 24 timer flytning

MediaWatch

Amerikanerne og annoncørerne er vilde med tv-serien '24 timer', men TV 2 har flyttet sendetidspunktet til efter midnat. Søndag vandt serien om antiterror-agenten Jack Bauer, der bliver spillet af Kiefer Sutherland, tre emmy-priser bl.a. for bedste drama-serie. Det er især unge mænd i alderen 18-35 år, der ser '24 timer', hvilket er en attraktiv målgruppe for TV-reklamer. Annoncørerne står da også i kø for at få fat i seriens seere, skriver B.T., men TV 2 har alligevel valgt at flytte sendetidspunktet af seriens femte sæson til kl. 00.45 natten til mandag. Det ærgrer TV 2's serieredaktør Feline Munck. Der er grænser for, hvor mange, der ser tv så sent, siger hun og konstaterer samtidig, at de seneste afsnit er flottere end nogensinde før, og at kanalen tjener pænt på serien. '24 timer' har hidtil været sendt i primetime, hvor den blev set af 479.000 seere. Nu ses den af 271.000 seere. Susan Duelund, der er ansvarlig for programlægningen, siger dog, at seertalsmæssigt og kommercielt er serien tilfredsstillende. '24 timer' har styrket den sene sendetid, og TV 2 har højst tabt 14.00 seere i den bred aldersgruppe 21-50 år. Selvfølgelig har det gjort indtryk, at serien har vundet tre emmy-priser, men der er forskel på danske og amerikanske seere, pointerer Susan Duelund.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også