Annoncering på nettet stormer videre

MediaWatch

Store annoncører bruger i stigende grad nettet som reklamesølje, og det giver en vækst på 57 pct. i netmediernes annonceindtægter. Det viser den seneste opgørelse fra Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM), der indeholder tal fra første halvår 2006. Og sammenlignet med samme periode sidste år ses en vækst på 57 pct. "Udviklingen i omsætningen er flot. Vi kan se, at den er drevet af flere parametre. Dels sætter de enkelte annoncører flere penge af til internetannoncering i deres samlede budget. Dels kommer der mange nye annoncører til både blandt de større og blandt de mindre og mellemstore annoncører," siger formanden for FDIM, Christian Peytz. FDIM har også opgjort omsætningen i kategorien 'Markedspladser', altså de penge annoncører har betalt for at blive optaget i diverse net-databaser som telefonbøger, jobdatabaser, og prissammenligningstjenester. Her nåede omsætningen i første halvår op på 433 mio. kroner - heraf alene 150 mio. kr. på stillingsannoncer. Jobmarkedet er således vokset med 35 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor omsætningen nåede 111 mio. kr. "Vækstkurven fortsætter i den retning vi kender, nemlig opad. Vi kan fortsat tydeligt se, at antallet af job er stigende, og at nettet er et væsentligt medie, når man skal udbyde eller søge job," siger Jan Bergh, der er formand for FDIMs jobudvalg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også