Århus Stiftstidende ud i København fredag

MediaWatch

Distributionen kiksede, da Århus Stiftstidende torsdag skulle deles ud i København for at markere relanceringen af avisen. Århus Stiftstidende adm. direktør kunne konstatere, at avisen ikke nåede ud i det lovede omfang i København. Men det betyder ikke, at kampagnen er droppet. "Det er smadderærgerligt. Men når vi tager store ord i vores mund, holder vi, hvad vi lover. Derfor gentager vi fredag den gratis uddeling af Århus Stiftstidende ved Hovedbanegården og Nørreport Station i København," siger han. Uddelingen af den gratis avis skulle markere, at Århus Stiftstidende torsdag blev relanceret som et levedygtigt dagblad, der har valgt at satse målrettet på lokalstof og debatstof i Århus og omegn. I Århus blev relanceringen markeret med en stor reklamekampagne, der taler med store ord og bogstaver overalt i byen. Uden for Århus har man igennem nogen tid undret sig over en korncirkel, hvor der står “STORE ORD”. Hele ugen har handlende på Strøget i Århus bemærket et antal store bogstaver, som torsdag morgen blev samlet foran Århus Stiftstidendes bygning, så de dannede “STORE ORD”. I Århus sørgede bladhusets medarbejdere selv for gratis uddeling af avisen. Og de blev revet væk på få timer, oplyser Århus Stiftstidende. "Fredag morgen er der også aviser nok til københavnerne, om jeg så selv skal køre over med dem," siger Per Westergård.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også