Ingen programerklæringer om radio fra TV 2

MediaWatch

Per Mikael Jensen, TV 2's adm. direktør, ser frem til at få den femte landsdækkende radiokanal i luften fra starten af det nye år. "Vi er rigtig glade for, at TV 2 nu også får en radiostation, og jeg er sikker på, at TV 2 vil være den bedste og mest oplagte til at drive den femte radiokanal," siger Per Mikael Jensen efter at TV 2 vandt koncessionen på radiokanalen sent onsdag eftermiddag. Koncessionsafgiften på FM5 blev 23 mio. kr. årligt med en koncessionsperiode på otte år, og radiokanalen vil være i luften senest seks måneder efter udstedelse af programtilladelsen. TV 2 går nu i gang med at forberede starten på sendingerne via FM5. De første indledende indholdsovervejelser er allerede gennemført, men det er stadig for tidligt at sige noget mere specifikt om radiokanalens koncept. "Der er ingen tvivl om, at TV 2 står over for en stor opgave - ikke mindst i forhold til DR, som i dag er langt bedre rustet til konkurrencen, end da TV 2 brød tv-monopolet i 1988. Ikke desto mindre forventer vi naturligvis, at vi kommer til at levere et radioprodukt af meget høj kvalitet," siger Per Mikael Jensen. Der er tale om en langsigtet investering på grundlag af en beslutning taget ud fra forretningsmæssige overvejelser. Udvikler markedet sig som ventet, vil FM5 inklusive koncerneffekter være i overskud i år tre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også