Medieforsker: Aviser på hugst hos tv

MediaWatch

Medieforsker Anker Brink Lund tænder et håb i aviskrigen. Han mener, printmedierne kan score en del af tv-stationernes annonceindtægter. Anker Brink Lund, der er professor ved Copenhagen Business School, peger på, at tv har store problemer med at nå ud til den andel af befolkningen, som de lover annoncørerne i forbindelse med store introduktionskampagner. Og her mener medieforskeren ifølge Børsen, at de nye gratisaviser kan blive en rambuk for bladhusene i kampen om de annoncekroner, der er forsvundet til tv og netmedier. Anker Brink Lund tror ligefrem, at gratisaviserne kan være med til at udvide den samlede annoncekage for printmedierne, hvis altså det lykkes at stjæle markedsandele fra tv og selskaber, der har specialiseret sig i adresseløse forsendelser. For i kraft af gratisaviserne, der jo i princippet skal ud til samtlige husstande, bliver bladhusene i stand til at tilbyde omdeling af de adresseløse forsendelser. De skal jo alligevel forbi postkassen med avisen, lyder ræsonnementet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også