Medieforsker: Aviser på hugst hos tv
Medieforsker Anker Brink Lund tænder et håb i aviskrigen. Han mener, printmedierne kan score en del af tv-stationernes annonceindtægter. Anker Brink Lund, der er professor ved Copenhagen Business School, peger på, at tv har store problemer med at nå ud til den andel af befolkningen, som de lover annoncørerne i forbindelse med store introduktionskampagner. Og her mener medieforskeren ifølge Børsen, at de nye gratisaviser kan blive en rambuk for bladhusene i kampen om de annoncekroner, der er forsvundet til tv og netmedier. Anker Brink Lund tror ligefrem, at gratisaviserne kan være med til at udvide den samlede annoncekage for printmedierne, hvis altså det lykkes at stjæle markedsandele fra tv og selskaber, der har specialiseret sig i adresseløse forsendelser. For i kraft af gratisaviserne, der jo i princippet skal ud til samtlige husstande, bliver bladhusene i stand til at tilbyde omdeling af de adresseløse forsendelser. De skal jo alligevel forbi postkassen med avisen, lyder ræsonnementet.