Media Audits indsætter tung tv-ekspertise

MediaWatch

Accentures Media Audits ændrer profil og opruster med tung faglig bemanding i Danmark og Sverige. "Media Audits omorganiserer og ansætter flere specialister indenfor forskellige områder. Mange kunder har desuden ytret ønske om at arbejde nordisk, og vi vil derfor både levere service og viden på lokalt, såvel som regionalt plan," siger Mikael Bergman, Accenture Marketing Sciences, til MediaWatch. Han oplyser, at Accenture Marketing Sciences Nordic, der er den nye betegnelse for Media Audits, har kontorer i København og Stockholm. I dag er 13 personer ansat, men planen er vækst i løbet af efteråret. Account Director Carsten Hecquet, der har tegnet virksomheden i en længere årrække, har forladt firmaet for få dage siden. Han skal i stedet være direktør for Direkte Film, der er et konsortium af selskaber indenfor produktion af reklamefilm. Den tidligere direktør Christina Høyer Hansen forlod virksomheden i juni. Det nye team består af Susanne Amborg med titel af Viceadministrerende direktør. Hun er tidligere tv-chef på Mediaedge:cia i Stockholm. Hun tiltræder 1. september og vil arbejde både med det svenske og danske tv-marked. Mikael Bergman er for nylig tiltrådt som Senior Account Director for annoncører, primært i København og Sydsverige. Han varetager New Business i Ørestadsregionen samt Sydsverige. Han vil sammen med sine danske kollegaer befinde sig på Accentures nye kontor i Ørestaden. Den mangeårige medarbejder Anja Weiergang Larsen udgør fortsat rygraden på det danske kontor, hvor hun primært står for produktion, analyser og kontakt med mediabureauer. Mens Christina Stokholm, der indtil nu har arbejdet som analytiker, i højere grad vil fungere som Account Manager. Teamet vil i løbet af efteråret blive udvidet med endnu en tv-specialist. Hele Media Audits på globalt plan blev i november opkøbt af Accenture og skiftede navn til Accenture Marketing Science. Accenture er en global management-konsulent, teknologi- og outsourcing virksomhed. Accenture Marketing Science betjener i Danmark ca. 20 store tv-annoncører, og monitorerer tv-investeringer for rundt regnet 250 millioner kroner. Forretningen består grundlæggende i at auditere annoncørernes tv-kampagner. Det sker ved at annoncøren får holdt sin tv-investering på pris og levering op mod, hvordan de bedste på markedet klarer sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også