Juste: JP København havde for få annoncer

MediaWatch

JP København kunne ikke tiltrække annoncører, erkender Jyllands-Postens chefredaktør, Carsten Juste. Avisen har derfor valgt at lukke JP København og i stedet integrere alt stof om hovedstaden i første sektion, der fremover udkommer i to versioner - en i Østdanmark og en i Vestdanmark. Carsten Juste siger til Berlingske Tidende, at annoncørerne ikke udviste den nødvendige interesse, og at JP København derfor måtte lade livet efter ni år. Ifølge chefredaktøren er annoncørerne mere interesseret i annoncer i første sektion end i separate tillæg. Han afviser dog, at satsningen med JP København, der skulle vinde markedsdele i København, er slået fejl.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også