Læsere begejstrede for gratisaviser

MediaWatch

Fremtiden kan blive hård for betalingsaviserne. Undersøgelse efter aviskrigens første døgn viser stor tilfredshed med gratisaviserne.´ En undersøgelse foretaget af mediebureauet IUM for Børsen viser, at 48 procent af dem, der har læst 24timer, er tilfredse med avisen. Kun en procent er utilfredse. Blandt Datos læsere er 40 procent tilfredse, mens fem procent er utilfredse. Ifølge undersøgelsen er mellem fem og 10 procent af gratisavisernes læsere klar til at opsige deres betalte aviser. Af samtlige respondenter havde knap syv procent læst i en af de to gratisaviser. 4,9 procent havde brugt minimum et minut på at læse i JP/Politikens 24timer, mens det tilsvarende tal for Berlingskes Dato er 3,4 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også