EL: Mediemarked skriger på en kommission

MediaWatch

Udviklingen på mediemarkedet kan ikke overlades til markedskræfterne alene, mener Enhedslistens Per Clausen. Han foreslår en mediekommission. Det øgede udbud af aviser kan føre til en ny mediestruktur i Danmark, hvor mangfoldigheden reduceres, mener Per Clausen, mediepolitisk ordfører for Enhedslisten. "Vi kan ikke bare overlade udviklingen til markedskræfterne, men der er heller ikke brug for panikagtige politiske indgreb. Derfor foreslår vi, at der nedsættes en mediekommission, sådan at politiske indgreb baseres på reel viden og undersøgelser," udtaler Per Clausen. En mediekommission skal også inddrage udviklingen på de nye platforme, som vokser frem og spiller en stadigt stigende rolle i mediebilledet, mener medieordføreren. "I den situation er den nuværende opdeling mellem elektroniske og andre medier håbløst forældet. Den offentlige indsats for at sikre mangfoldighed og alsidighed må ses i sammenhæng på tværs af disse forældede skillelinjer, som flere og flere aktører på medieområdet da også overskrider," lyder det fra Per Clausen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også