Berlingske lægger muskler bag tabloidskifte

MediaWatch

Midt i en ulmende aviskrig skifter Berlingske Tidende ned i tabloid den 28. august, og det bliver med en massiv kampagne i ryggen. Bladsalgsdirektør Morten Suhr Hansen siger til Markedsføring, at Berlingske i tabloid bliver et stærkere og mere konkurrencedygtigt produkt. Man vil bruge skiftet som platform til at markedsføre avisen som moderne og tidssvarende. Kampagnens tema bliver "Mindre størrelse, mere format". Kampagnen bliver den største i avisens historie, oplyser Morten Suhr Hansen, og indikerer, at niveauet ligger på et højt tocifret millionbeløb. Bladsalgschefen lover også nye, kreative annonceformater. Berlingske skifter bl.a. format, fordi udenlandske kvalitetsaviser har haft gode erfaringer med den proces.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også