Gratisaviser skal erobre halvdelen af annoncerne

MediaWatch

De tre nye gratisaviser skal sætte sig på halvdelen af det danske dagbladsmarked på 3,1 mia. kr. for at løbe rundt. Med det Berlingske Officins planer om en konkurrent til Nyhedsavisen og 24timer skal de tre gratisaviser hente et enormt beløb fra annoncørerne, skriver Børsen. Omtrent halvdelen af det danske dagbladsannoncemarked, hvor der sidste år blev solgt annonceplads for 3,1 mia. kr. ifølge Dansk Oplagskontrol. Alene uddelingen af de tre aviser kommer til at koste mellem 500 og 800 mio. kr. årligt, og den samlede regning ender på det dobbelte. I det Berlingske Officin tror man, krigen kan blive kort. I en mail, som Børsen er kommet i besiddelse af, står der, at de medarbejdere, der skifter fra Berlingske til den nye gratisavis får 10.000 kr. i bonus, hvis avisen overlever i bare 14 dage.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også