Fortsat mod på landsdækkende kommerciel radio

MediaWatch

Trods modvind for kommerciel radio er fem medievirksomheder interesserede i at købe det ledige landsdækkende frekvenssæt. Mediesekretariatet bekræfter MediaWatchs oplysninger, at kandidanterne er TV 2, MTG, Talpa Radio og SBS Radio samt Det Berlingske Officin. De fire førstnævnte var også med ved den første auktion i juni 2003. MTG er moderselskab for Viasat og TV3, Talpa står bag Radio 100FM, og SBS Radio driver Voice og Radio 2. Auktionen over den otteårige radiokoncession gennemføres den 23. august, og kanalen kan enten blive solgt samlet eller deles op i en øst- og vestudgave. I 2003 købte Sky Radio retten til at sende i otte år for en årlig koncessionsafgift på 54 mio. kroner. Efter præcis to års drift indstillede Sky Radio udsendelserne på grund af dårlig økonomi. Carat Danmark forventer - og anbefaler - denne gang et budniveau på 25 millioner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også