Danskere shopper tøj på nettet

MediaWatch

Hver femte dansker har shoppet tøj eller tilbehør på nettet. Men at flere ikke gør det skyldes blandt andet utryghed omkring sikkerheden. En undersøgelse af europæernes shoppevaner lavet af GFK Custom Research Worldwide viser, at Danmark er det land i Europa der shopper næstmest tøj på nettet. Hver fjerde brite har således købt tøj via klik med musen, mens det er hver femte dansker. Det europæiske gennemsnit er 11 pct., skriver Jyllands-Posten. Hvorfor flere ikke gør det, skyldes hovedsageligt, at folk gerne vil se og prøve tøjet, inden de køber det og spørgsmålet om sikkerheden ved at købe varer på nettet. Hennes & Mauritz er den største udbyder af tøj på internettet i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også