TV 2 er bekymret for budkrig på radio

MediaWatch

Pengene hænger så løst på mediemarkedet, at den landsdækkende radio igen kan presses op i en pris, hvor TV 2 ikke vil være med. TV 2 forventes at være på listen over interesserede radiokøbere, når tilmeldingsfristen til auktionen udløber på onsdag. TV 2s direktør Per Mikael Jensen er dog langt fra sikker på, at TV 2 kan erhverve den ønskede landsdækkende radiokanal på auktionen den 23. august. Der er meget risikovillig kapital i omløb på det danske mediemarked, og Per Mikael Jensen tror, at dynamikken på markedet kan føre til, at koncessionsprisen igen presses op i et niveau, som TV 2 hverken kan eller vil deltage i. "Hvis risikovilligheden, vi ser på gratisavismarkedet, også kommer til udtryk på radioauktionen, er jeg bange for, at radioen bliver for dyr for os," siger TV 2-direktøren. "Men hvis vi erhverver radioen, vil det være et stærkt ekstra ben i TV 2 gruppen, herunder en støtte til TV 2 Interaktiv, hvor vi kan gøre det bedre," siger direktøren. TV 2 er formentlig den aktør, der står bedst forud for auktionen. Carat Danmark vurderer indirekte, at TV 2 er den aktør, der kan byde mest. Ifølge bureauets beregninger for MediaWatch kan det højeste bud gives fra den aktør, der i sit regneark kan inddrage de største besparelser fra eksisterende indhold – kombineret med en tro på den share, det indhold kan levere. Samt solide besparelser fra eksisterende administration, journaliststab og markedsføringskanaler. På disse punkter står TV 2 særdeles godt, blandt andet med en ny stor udvidet journaliststab, der skal producere Nyhedskanalen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også